Houdini’s Magic Ticket Blogathon

Hos Joel och Jessica har det dykt upp en rolig utmaning som jag hoppar på.

What character would I most like to be sat next to on a plane…

Cameron i Modern family verkar vara urtrevlig.

What character would I most want to enjoy a passionate romance with?

Nu talar vi om personen till höger på bilden.

If I were a cop who would I want as my partner?

Förhoppningsvis skulle man bara behöva sitta och softa i bilen med munkar och kaffe under tiden som Robocop tar hand om skurkarna.

What animated feature would I love to walk (swim) around in?

Verkar vara sådär lagom spännande och trevligt.

What adventure based on earth would I most like to go on?

Verkar vara väldigt spännande men jag slipper gärna spindlarna.

What adventure based in an otherworldly, fantasy-based location would I most like to go on?

Nu snackar om Matrix världen jag vill inte hänga runt i Sion och dansa rave.

What movie gadget would I love to try out (or steal)?

Med en tidsmaskin öppnar sig oändliga möjligheter t.ex nästa veckas lottorad.

 What film’s plot would I alter and how would I do it?

När besättningen vaknar upp från kryosömnen visar det sig att två behållare läckt och besättningen är en överspänd samt en övergnällig marinsoldat kortare och vips har vi en jättebra film.

What one film would I most want to be transported into, simply to be a part of that world?

Världen är helt enkelt lite snyggare och elegantare i Bondfilmerna, det räcker för mig

14 thoughts on “Houdini’s Magic Ticket Blogathon

  1. En del roliga val där. Jag gillar speciellt Aliens-grejen, haha. Du har verkligen hakat upp dig på en viss Bill Paxton ;)

    Ser inte riktigt vem kvinnan är. Är det Rachel Weisz tro ? Eller är jag helt ute och cyklar ?

    • Nej, du har nog rätt. Bör vara Weisz från nån av Mumien-filmerna. Fast man tänker lite på Alien i kubik.

      Cameron, kanske trevlig men känns som det kan bli lite trångt. Kanske i första klass. ;)

    • Och för egen del är det en av sakerna som gör att Aliens blir underhållande i min mening. Eftersom James Cameron valde att göra filmen lättsammare (inte bara med Paxtons karaktär) så är det just han som funkar bäst i mitt tycke. Däremot kunde de skippat all humor och bara kört actionstuket och då hade det kanske blivit bättre.

      Hur som havet är Alien klart bättre, men så är det också min typ av film.

      • Vet många som har paxton som favorit i Aliens men jag har ofta svårt för personer som gapar och skriker i filmer och i verkliga livet för den delen ;) Som alltid när det rör sig om film hamnar vi i smakens område, kan alltid diskuteras men vem som har rätt?? T.ex har jag och min bror ändlösa diskussioner om vilken av Indiana Jones filmer som är NÄST bäst.

  2. filmitch: Jo, jag förstår dig faktiskt och jag brukar också störa mig på sådana karaktärer och personer så jag ska inte säga något ;) Tycker bara det är så kul att läsa din avsky gentemot denna karaktär, alltid lika roligt när du tar upp det :D

  3. Paxton som favorit? Där har vi illasinnade människor. Hans rolltolkning är nästan utan konkurrens en av filmhistoriens jobbigaste. Dock tappar inte filmen så mycket på det, faktiskt en femma för mig, men visst hade den blivit ännu bättre utan honom.

    Rolig lista! Jag har några uppslag på egna val, får se om jag får ihop en egen lista så småningom.

  4. Jätterolig lista med många bra val — Paxton kändes väl kanske inte som så väldigt överraskande. Men du, lever vi inte redan i Matrix-världen? ;)

    • Jag hade faktiskt ett par andra alternativ t.ex Temple of Doom, men det är inte var dag man får skriva kyrosömn ;) Visst gör vi det, jag glömde bort att vi lever i The Matrix däremot skulle jag vilja ha Neos förmågor.

Kommentera

