Pandorum (2009 Tyskland)

Astronauterna Payton och Bower vaknar upp på rymdskeppet Elysium men de har inget minne av sitt uppdrag. De finner att de är inlåsta men  Bower lyckas hitta en väg ut till själva skeppet. Vägledd av Payton försöker han lösa Elysiums gåta. Mycket snart upptäcker de två astronauterna att de inte är ensamma ombord på Elysium.

Man märker att filmmakarna har sneglat på Alien filmerna när de gjorde Pandorum, Elsyium är mörkt, skitigt och fullt av ändlösa korridorer, det blir tidvis lite väl dystert och mörkt. Filmen är ganska spännande och storyn är ganska orginell för att vara en SF-film även om vi som tittare räknar ut vad som hänt på rymdskeppet långt  innan astronauterna. Jag hade hoppats mer på filmen och väntat mig mer skräck än action men jag hade åtminstone inte tråkigt.

Regi: Christian Alvart

Skådespelare: Dennis Quaid, Ben Foster

Betyg: 6/10

One thought on “Pandorum (2009 Tyskland)

  1. Jag var för trött när jag såg den här filmen, nästa dag mindes jag inte mycket av den. Den var intressant men jag måste se den igen. 😛

Kommentera

