Veckans låt

Oasis eller Blur? Klart att man kan gilla båda grupperna eller ingen. Bröderna Gallagher var citatmaskiner av guds nåde men jag gillade Blurs musik mer. De är inga favoriter men en låt av Blur är aldrig fel. Det är speciellt tre låtar som jag fastnat för: Parklife gör mig glad, Girls & Boys har en viss föryngringseffekt (åtminstone under speltiden). Veckans låt går rätt in i hjärtat, åtminstone på mig. Jag valde liveversionen. En mycket mäktig ja nästan religiös upplevelse.

Jag passar på att önska God Jul till alla läsare och bloggkollegor därute i cyberrymden. Om jag inte drabbas av gikt pga den feta och salta julmaten kan ni vänta er en årets….lista och kanske t.om en lista till innan nyår om jag hinner med och naturligtvis en och annan film.

6 thoughts on “Veckans låt

  1. Den listperioden många bloggar infaller i kring mellandagar och efter nyår är bland det bästa på bloggåret. Ser fram emot! God jul!

    • Tack desamma. Håller med ang listperioden – älskar listor men min årets best of lista får vänta lite jag går som bekant slaviskt efter vad jag sett från 1/1 – 31/12 nytt som gammalt.

Kommentera

