Månadens musikspecial: Frank Sinatra

frank_sinatra_2Till skillnad mot tidigare specialer så har jag inte någon övergripande bild över denna månads artist m.a.o jag har inte följt artisten från början till slut. Sinatra har har helt enkelt varit med mig ända sedan barndomen då han spelades ofta i vårt hem. Det är helt enkelt så enkelt att jag gillar Sinatras röst – den är som balsam för själen. Jag blir glad samtidigt lite vemodig och en trygghetskänsla sprider sig i kroppen när Sinatras röst strömmar mot mig genom högtalarna. Jag har ingen speciell skiva att rekommendera då det mesta med Sinatra håller samma klass i mina öron – det är som sagt rösten jag vill åt. Låtlistan är en lite blandad kompott men de flesta av hans hits är med. Saknar ni någon låt beror det nog mer på min okunnighet än att låten inte platsat. Jullåtarna har jag dock skippat då de är för säsongsbetonade enligt mig. Lyssna och mys: frank sinatra

3 thoughts on “Månadens musikspecial: Frank Sinatra

  1. Trevlig, men som jag tror vi har avhandlat tidigare: du är mer inne på lounge-Sinatra. Jag gillar hans tidiga grejor tillsammans med tex Tommy Dorsey

Kommentera

