Non-Stop (2014 USA)

Non-Stop-2014-movie-posterJag kände för att gå på bio. Valet stod mellan Noah och Non-Stop. Då jag skrattade högt när jag såg den uppblåsta trailern till Noah föll valet på Neesons senaste action/thriller. Filmen utspelar sig till största delen på ett passagerarplan på resa från NYC till London där någon hotar att mörda passagerarna om man inte får 150 miljoner $. Det är även en resa i klyschornas värld.

Sliten polis? – Check!

Hjälten bär på en personlig tragedi? – Check!

Folk tror att hjälten är skurken? – Check!

Det hålls ett tal? – Check!

Det finns en minoritet som visar sig vara en hyvens person?- Check!

Det är med en unge som tror på hjälten hela tiden? – Check!

Skurkarnas plan är korkad? – Check?

Jag borde välja mina filmerl med större omsorg? – Check!

Regi: Jaume Collett-Serra

Betyg: 4/10 (mycket svag i det närmaste en fladdrande fyra)

11 thoughts on “Non-Stop (2014 USA)

    • Kan mycket väl hända att du gillar den – det är en standard action/thriller på både gott och ont i mitt fall var det nog mest på ont. Med en sådan stark ensemble som Neeson & Moore hade jag nog förväntat mig mer.

  1. Kul recension? – Check!

    Men du, Noah är ju ändå Aronofsky, och han har ju inte gjort en dålig film hittills. Borde han inte få en chans? Har hört att trailern ska vara lite missvisande. Och jag trodde du gillade fantasy? 😉

    • Jo men visst jag kommer nog att se Noah men kanske inte på bio. Fantasy gillar jag men har lite svårt för religiösa filmer – de har en tendens att bli trista så fort Gud och Jesus kommer med i leken. Nu slipper man Jesus men ändock.
      Det som talar för filmen är just Aronofsky ngt som gör att jag kommer se den men inte just nu.

  2. Tja, ska du se Noah skulle jag nog ändå rekommendera en biovisning — förlorar man maffigheten finns ärligt talat inte så mycket kvar. Aranofsky eller inte.

Kommentera

