Fem stycken lovande skräckisar

Skräckfilmsvågen verkar tack och lov inte mattas av. Problemet är att hitta guldkornen. Följande fem filmer är jag sugen på eller ja åtminstone fyra – vet inte om jag klarar av nummer tre på listan.

Ti West nyaste verkar lovande. Sekter och annat smått och gott.

Djävulsdeckare med Eric Bana.

Eli Roths senaste är jag tveksam till men pga att den verkar vara dålig snarare tvärtom. Kombinationen vildmark och kannibaler är lite för mycket för mig. Än idag har jag inte lyckats se Cannibal holocaust.

Rec var mycket bra 2:an var ok, nummer tre sög men hoppet är det sista som lämnar en skräckfilmsfantast.

Katakomber och foundfootage verkar vara en lyckad mix.

8 thoughts on “Fem stycken lovande skräckisar

  1. Jag har haft span på The Green Inferno ett bra tag nu, det luktar höjdare 😉

    Tack för övriga tips, dom andra fyra känns intressanta med.

    • Kanske för mycket höjdare för mig – jag ryser vid bara tanken. Det finns fler intressanta skräckisar men jag nöjde mig med fem.

    • Finns många bra skräckisar att ”njuta” av. Sedan är problemet av vad man definierar som bra. Men The Conjuring och Sinister var skräckisar som många uppskattade och kan rekommenderas.

Kommentera

