Sommarstart

Nu kan jag så smått skönja ljuset i tunneln och startar upp bloggen inför sommaren. Under sommaren bjuds det på film, musik lite böcker och serier precis som vanligt. Något sommartema blir det inte i år det räckte inte riktigt tiden till så det får sparas till ett senare tillfälle.

Av en tillfällighet så startar VM i fotboll idag men det ena behöver inte utesluta det andra så redan i eftermiddag kommer det ett filmtips på en färsk skräckis och imorgon en film som nästa fick fick högsta betyg. VM till ära så blir det en favorit i repris nämligen världens bästa fotbollslåt och naturligtvis hejar jag på England, något jag gjort sedan den bedrövliga turneringen 1990 då endast England och Irland spelade fotboll övriga lag sysslade med något annat. Skämmes!

4 thoughts on “Sommarstart

  1. Gött! Välkommen tillbaka till sommarsverige!
    För oss som gillar fotboll blir det ju högtidsstund här kommande veckor! Kvällsfilmer får samsas med uppmärksamheten från Brasilien…typ!

    England alltså!
    Själv är mitt första minne av fotbolls-VM från -74…då Holland var formidabla med Cruijff, Neeskens, Johnny Rep och allt vad de hette! Sedan dess har man nog alltid haft ett gott öga till dem…annars gjorde jag VM-kompassen härom dagen….och blev Argentina mitt lag!
    Känns inte helt fel! 🙂

    http://www.svt.se/sport/fotbolls-vm/vm-kompassen-hitta-ett-nytt-land-att-heja-pa

    • Tackar 🙂
      Ang fotboll det är grönt trevligt och relativt stillsamt därav mitt gillande men det gäller bara VM & EM resten är inte speciellt intressant.

Kommentera

