Filmitch fem år

4854Efter 1379 inlägg har det blivit dags att fira fem år. Jag trodde aldrig att jag skulle hålla på så här länge när jag startade den bloggen för fem år sedan. Det var en kollega på jobbet som visade mig sin blogg där han skrev om film och jag tänkte att jag skulle testa på bloggandet lite smått. Mitt första inlägg blev filmen London en helt ok film som av en ren tillfällighet hade Jason Statham i en av rollerna och sedan dess har det rullat på.

Under årens lopp har jag stiftat många trevliga bloggbekantskaper och har haft turen att få träffat dessa även i verkligheten. Bloggar har kommit och gått men till min stora förvåning har jag harvat på, många gånger har jag tänkt ”nu släpper jag det här” men så har det alltid dykt upp en film, rolig kommentar eller något annat som gjort att jag skrivit på. Klart att bloggandet slukar mycket tid men det är roligt, informativt och trevligt så jag håller på ett tag till då det ständigt kommer nya filmer, böcker och serier som är värda att skriva om. Jag vågar inte lova att det blir fem år till av bloggande men det är en skräckfilmsvecka i antågande och till våren blir det naturligtvis en musikalvecka så jag tar ett år i taget.

Avslutningsvis vill jag tacka alla som läser den här bloggen (det är åtminstone i mina ögon förvånansvärt många), alla trevliga människor som orkar med att kommentera och sist men inte minst alla bloggkollegor därute i den virtuella verkligheten som själva skriver underhållande inlägg på sina bloggar och tipsar om intressanta filmer, böcker och musik. Tack!

P.S Någon kanske undrar vilken av alla dessa filmer som det skrivits om här på Filmitch som ligger i topp i besöksstatistiken? Vinnaren är Rocky IV tätt följd av Sucker Punch vad man ska dra för slutsatser av det resultatet vet jag inte riktigt.

rockyiv_01

Sucker Punch

18 thoughts on “Filmitch fem år

  1. GRATTIS
    Det är alltid underhållande att sitta vid datorn och spana in dina/era inlägg om film.
    Hoppas allt är bra och att du inte har det för stressigt på jobbet ;-))
    Vi hörs och ses snart..keep up the good work… Göran

  2. G r a t t i s!! Jag hoppas att du kommer fortsätta skriva länge till, du behövs bland oss andra i filmbloggosfären! Vet du vad som slog mig idag? Jo, om du hade varit i Stockholm idag och jag hade varit i Stockholm idag så hade vi kunnat gå och se The Room tillsammans på bio, Greg Sestero var dessutom på plats. Hade din blogg inte funnits hade jag aldrig sett The Room och kanske aldrig fått chansen att må så infernaliskt konstigt framför en film. Sånt uppskattas alltid 😉

    Här kommer en virtuell tårta med fem tända ljus i, nu får du blåsa allt vad du har och önska dig vad du vill. Kanske en korrekt slutsats angående din besöksstatistik? Svaret är att den allra bästa filmen självklart ligger i topp! 😉

    • Jag blåser ut ljusen och önskar mig många roliga filmstunder i framtiden. Tack för tårtan Fiffi 🙂
      The Room ”live” hade varit kul frågan är bara om man klarat av filmen på storduk 😉
      Jag puttrar på ett tag till var så säker men f.n kanske inte lika frekvent. Klart att jag spanat in båda pilsnerboxarna – de är lite dyra men de sjunker nog i pris och jag är inte klar med Åsa-Nisse på långa vägar än.
      Jo det kanske är så att bästa filmen är i topp men hur förklarar du då nummer två?

  3. Grattis och bra jobbat kompis. Hoppas att det blir fem nya lustfyllda filmbloggsår med en massa bra film, tv-serier, topplistor och musik som startar nu. Jag är inte långt efter dig. Firar fem i vår…

    • Tack Henke 🙂 Jag hade känslan av att du filmbloggat längre än fem år. Topplistor, film o musik kommer var så säker. 2011 listan är i stort sett klar men ska bara fixa tiden att knåpa ihop den.

  4. Pukor och trumpeter! Grattis!

    Dina texter är några av nätets roligaste. Gillar din humor och självironi/insikt… och att du ser både Åsa-Nisse och Bergman. Underbart. 🙂

    • Tackar och jag bugar mig för de fina orden. Insikt/självironi/roligt skrivet jo man tackar 🙂 Nisse o mer Bergman är så smått på gång……

  5. Stort grattis lite i efterskott till fem välanvända år. Håller med tidigare skrivare om att din blogg är en av nätets stora behållningar — ett dagligt besök är givet. Och vad glad jag blir över att musikalveckan är en anledning till fortsättning 😀

    • Tack så hemskt mycket 🙂 Jag är övertygad att om jag någon gång i en dunkel framtid skulle lägga ned bloggandet så skulle jag åtminstone återvända till mediet två veckor om året- musikal och skräckfilmsveckan.

  6. Grattis Filmtich! Även om jag blivit sämre på att kommentera på senare år, så har jag alltjämt koll på dig. Och du sköter dig exemplariskt! 😉

    Mot FEM nya år och vidare!

Kommentera

