Tema: Shakespeare

Shakespeare_shirt-1I mars månad blir söndagarna lite extra fina här på bloggen, frågan är om jag ska införa slipstvång för herrar och aftonklänning för damer. Tillsammans med Sofia kommer vi att beta av ett antal filmatiseringar av Shakespeares verk. Det blir mer eller mindre kända historier. Jag har skippat de filmer som varit inspirerade av hans historier t.ex Ran, Lejonkungen och The Forbidden planet utan valt filmer där man talar på vers och håller sig någolunda till originalstoryn. Det blir ett par återbesök men också en och annan ny bekantskap för min del. Så fram med kalasbyxorna och på med perukerna nu blir det åka av!

7 thoughts on “Tema: Shakespeare

  1. Finfint. Arty farty. Jag kommer läsa med visst intresse! Samtidigt kommer jag stånga mig igenom 90-talsfilmer som jag missat…

    • Har åtminstone sett en av era 90-talsfilmer och den var riktigt bra – vilken får du veta tids nog. Det finns en hel del 90-tals filmer baserade på Shakespeare kanske ngt för Movies noir 😉

  2. Självklart är det långklänning på, både vid tittande, skrivande, läsande och kommenterande. Nu kör vi så det ryker. Om Shakespeare 🙂

Kommentera

