Veckans låt

I lördags var jag på lokal. Jag hade blivit medbjuden till en fest där man firade en skivbutiks 25-års jubileum. Det var många kulturmän, hög medelålder och en allmänt trevlig stämning. Ett lokalt(?) band skulle spela och det kan jag ofta ha lite kluvna känslor inför. Oftast hoppas man att de ska dra av ett par tre låtar och vara klara. Denna afton hände något märkligt. Bandet var utomordentligt bra spelade en hel konsert och jag var alldeles lyrisk efter spelningen. De har inte släppt någon skiva och det finns bara två låtar med gruppen på youtube. Videon spelades in i skivbutiken som firades och jag påpekar att festen inte skedde i dess lokaler.

Kommentera

