Filmitch 100 i topp 50 – 41

large_4wPTZZOjf6W02X3wtXVrnoxyRk9

50

Nixon (1995)

Oliver Stone

z44jqns1

49

Cabaret (1972)

Bob Fosse

MIDNIGHT IN PARIS - UK Poster by Cardinal Communications USA

48

Midnight in Paris (2011)

Woody Allen

When-Harry-Met-Sally-poster

47

When Harry met Sally (1989)

Rob Reiner

P3051663

46

Bitter moon  (1992)

Roman Polanski

whiplash

45

Whiplash (2014)

Damien Chazelle

254691301

44

No country for old men (2007)

Ethan & Joel Coen

fiend

43

Min bäste ovän (1999)

Werner Herzog

A7773-02-rapiel79

42

Before Sunrise (1995)

Richard Linklater

Irreversible

41

Irreversible  (2002)

Gaspar Noé

8 thoughts on “Filmitch 100 i topp 50 – 41

  1. Ok så vi har nu kommit till övre halvan av Topp 100. Trevligt!

    Var tog plats 44 vägen??

    10. Nixon – inte sett, inte sugen är inte stort fan av AH
    9. Cabaret – inte sett, sugen
    8. Midnight in Paris – magisk. Min plats 82.
    7. When Harry met Sally – trevlig, mysig, romantisk. 4/5
    6. Bitter moon – du också? Jag är klart intresserad av denna!
    5. Whiplash – bra film, slutet spektakulärt. 4/5

    4. ???

    3. Min best fiend – inte sett, men har hört om
    2. Before sunrise – Wow, en pangfilm, näst bäst i trilogin – min plats 78.
    1. Irreversible – inte sett, vill se den men finner aldrig rätt tillfälle

    Fär den ofullständiga raden 2 / 2 / 5

    • Ack ack trots att jag både dubbel och trippelkollade slank det med ett fel. Åtgärdat – No country for old men ska det var. Tack för observationen.
      Bitter moon är speciel men den har ngt som sätter sig.
      Frågan är om det någonsin finns ett rätt tillfälle för Irreversible?

  2. Två filmer sticker ut som otroligt bra och personliga favoriter och det är… Whiplash och Irréversible. I övrigt är det en del jag inte sett och en del mellanmjölk.😉

  3. Bitter Moon är ett av de första överlappen mellan dig och Marcus som jag noterar. Annars får jag väl yay:a When Harry… och No Country…, stabila filmer bägge två. Får kanske skylla frånvaron på otroligt bra filmer att jag inte sett vare sig Irreversible eller Whiplash

Kommentera

