Veckans låt

Denna helg har säkerligen många haft en underbar konsertupplevelse tillsammans med Håkan Hellström. Även jag fick mig en fantastisk konsert till livs men av det mindre slaget. På Rockbar spelade det lokala(regionala?) bandet Purslane. Jag har bara sett bandet en gång tidigare och blev då helt ”blown away”. De har än inte gett ut någon skiva – men i skrivande stund håller de på att mixa sin första singel som förhoppningsvis kommer att följas av fler.

Gruppen spelar rock där man kan spåra influenser av Velvet underground. Det är  fart och fläkt i låtarna som är rak rockmusik men präglas av en knivsudd vemod och en påhittighet i framförandet  vilket gör att musiken sticker ut lite extra. Bandet spelade en dryg timme och jag hade kort och gott en fantastisk konsertupplevelse. Jag ser fram emot skivsläpp och nya konserter för detta är riktigt bra musik som förtjänar en större publik.

Tyvärr finns det inte speciellt många videos med gruppen på youtube men jag hittade i alla fall en ”demo” inspelning av låten Cinnamon freckle som kommer på singel.

 

 

8 thoughts on “Veckans låt

  1. Om ett snöre är en mil långt så har vi varit på varsin konsert på varsin ände av snöret denna helg MEN tar man snöret och rullar ihop det till en boll så är det precis samma sak. Band/artister som får en att känna att man varit med om något alldeles extra ordinärt, alltså det spelar ingen roll om dom spelar på en liten bar eller ett knökfullt Ullevi, lyckas dom få ut sin kärlek till musiken till oss som lyssnar och tittar, ja då är det FANTASTISKT!

    Så grattis till både dig och mig och en FANTASTISK konserthelg! 🙂

Kommentera

