Veckans låt

Hemkommen efter en vecka i Tyskland på Mallorca kan jag konstatera att våra europeiska grannar i söder är ett mycket frikostigt folk. Jag menar då inte spanjorerna som jag inte såg speciellt mycket av utan de horder av tyska ungdomar som tydligen förväxlat ön med en tysk delstat. Dessa ungdomar har berikat mitt liv med tysk kultur i form av oumpa oumpa techcno eller vad det nu kallas, som tack till denna ljuvliga stämningshöjare blir naturligtvis veckans låt klassisk tysk techno av ädlaste kvalitet.

2 thoughts on “Veckans låt

  1. Tack för att du försökte suggerera fram känslan av Mallorca till oss andra🙂 Blumchen har alltid varit lite väl hispig för min smak…

    • Musiken är lite hetsig och jag hoppas jag väckt intresset för Mallorca hos många läsare😉
      Seriöst så var det jättebra och som du vet så stör inte kitsch och turistanpassning mig alls, det är snarare en fördel.

Kommentera

