Veckans låt

Jag inte tröttnat att se på film men däremot att skriva om det och kommer därför att göra ett längre uppehåll i förhoppning att återfå skrivklådan. För trots filmer som The Lure (polsk musikal om sjöjungfrur på nattklubb), The Greasy killer (fettinsmord mördare), Yoga hosers (nazistkorvar) och Pang i bygget (”den största blågula skrattfesten under 60 talet”) känns det bara ”jaha och ?” att skriva om dessa alster men förhoppningsvis kan ett långt uppehåll råda bot på min kreativa likgiltighet.

Vi hörs typ 2017 (men årslistorna för 1981 & 1980 ligger klara och väntar på rätt datum för publicering så helt död är inte bloggen).

12 thoughts on “Veckans låt

  1. Tråkigt att höra att du tappat skrivarlusten men smart av dig att ta en paus. Hoppas du hittar den igen. Kommer att sakna dig här ju såklart.

  2. Trist att höra, men vettigare att leta rätt på inspirationen än att skriva bara för att det känns som ett tvång… Själv har jag under hösten inte ens haft speciellt stor lust att se film. Blir mest tv-serier och annat nu. Men det går i vågor.

    Kul att läsa att du hänkar på årsbästalistorna i alla fall!🙂

    • En årsbästalista kan man inte backa på – speciellt nu när vi är så nära målet 1980 !
      Det har blivit mycket tv-serier för mig också – avsevärt mer än vanligt.

  3. Tja, blir rekationen ”jaha, och…?” efter filmer om fettinsmorda mördare och polska musikaler om sjöjungfrur kan det nog vara läge att ta en liten paus. Håller tummarna för en återkomst med gott mod när tillfälle gives!

  4. Efter Malmö Filmdagar såg jag inte en film på flera veckor, ja, inte på två månader faktiskt. Jag hade liksom inte nåt sug alls. Nu har jag sett fyra filmer sen augusti. Ibland kommer man in i såna perioder. Nu väntar ju Sthlm Filmfestival runt hörnet och det känns som att det nåt sånt som behövs för min del. För min del har jag egentligen inte ledsnat på att skriva om film, snarare att se film. Märkligt det där.

    Ser fram emot en fräsch Filmitch under 2017. Kanske nåt spännande tema att se fram emot?🙂

    • Ett minitema i januari kan man alltid tänka sig😉
      Jag är egentligen inte mätt på film mer av att skriva om dom men jag kommer nog känna mig lite fräschare kring 2017.

Kommentera

