Veckans låt

Ny vecka med nya utmaningar. Största utmaningen är väl just nu att få eleverna att inte krevera av tristess kombinerad med rastlöshet då det inte finns några prov kvar. Då jag vägrar att visa spelfilm på lektionstid letar jag dokumentärer samt  plågar ungarna med ändlösa genomgångar om EU och våra partier. I veckan kommer det en karl som ska skruva ihop massa möbler och till helgen blir det en tripp till Blekinge. Pust.

Jag anar att nästa vecka blir stillsammare.

Veckans låt blir två. Plötsligt så haglade det av intressanta konserter och jag har fått sovra och valde ett säkert kort samt ett mycket osäkert. Först ut är Nikki Minaj. Där jag är rädd att jag tagit mig vatten över huvudet, risken att jag kan komma drabbas av en s.k rövchock är överhängande.

Andra konserten är naturligtvis The Boss – synd bara att han valde Strawberry arena men om det är någon som kan göra att känslan av att man är på en spelning i DDR försvinner är det väl han.

Önskar alla en riktigt go vecka.

 

6 tankar på “Veckans låt

  1. Kul med konserter ändå.

    Är du ett fan av Nicki Minaj? Wow, överraskad! 🙂

    Är det Friends Arena du kallar Strawberry Arena? Jag fattar inget, vad har jag missat? <awkward smile>

    Jag önskar min herre njutbara upplevelser alldeles oavsett!

  2. Åhå trodde det var känt. Hon har varit med ett antal ggr under veckans låt baneret.

    Jodå Friends har bytt namn till Strawberry men det spelar nog ingen roll – en sminkad gris är likväl en gris

  3. Jösses, här ligger jag efter. Nå, det har varit en ganska intensiv vecka i skolmyndighetskorridorerna också 🙂

    Rövchock! 😀 Detta är ett ord som jag måste använda någon gång

    Önskar dig en skön helg

Lämna en kommentar