Fredagsfemman

Veckan till ära blir det naturligtvis en skräckfilmsfemma. Denna gång har valet fallit på de bästa filmplanscherna och där finns det mycket att välja på. Svårast för mig var att välja vilken väg jag skulle gå. Skulle jag välja de snyggaste planscherna eller skulle jag välja sanslösa planscher (det finns det gott om) eller varför inte nyskapande planscher? Valet föll till slut på de planscher som väcker ett visst obehag hos mig än i dag och samtidigt är estetiskt tilltalande. Utan inbördes ordning kommer här fem fina skräckfilmsplanscher. Jag har ingen direkt motivering till var och en av bilderna bara att de är både snygga och rysliga.

Kila över och se vilka planscher Fiffi och Sofia valt för dagen. Senare idag blir det krigsskräck här på bloggen.

 

4 tankar på “Fredagsfemman

  1. Inga överlapp för oss, men desto fler mellan dig och Fiffi 😀 Mja, obehag vet jag inte om jag får av vare sig Halloween eller Exorcist. Men åtminstone Exorcist är också väldigt snygg

Lämna en kommentar