Splinter ( 2008 USA )

Ett par är ute i ödemarken för att campa de kommer inte speciellt långt då de blir tagna som gisslan av ett kriminellt white-trash par. Det hela leder så småningom till att de två paren tvingas samarbeta då skogarna hyser ett monster som bäst kan beskrivas som en korsning mellan ett piggsvin och Carpenters ”the Thing” fast blodigare och med sämre effekter. Instängda i en ensligt belägen bensinstation försöker de nu överleva.

Jag drog mig för att kolla in den här filmen den verkade helt enkelt inte lockande. Jag tänkte ge den en kvart men fann att jag fastnade. Visst något mästerverk är inte Splinter på långa vägar men skådisarna är bättre än man kan vänta sig och jag gillar filmer där folk är isolerade och försöker överleva mot alla odds ( Polisstation 13, Panic Room etc ). Jag pausar filmen för att inte missa något när jag hämtar kaffe  och det tyder på att filmen åtminstone är helt ok.

Regi: Toby Wilkins

Skådespelare: Charles Baker, Jill Wagner

Betyg: 5/10

8 tankar på “Splinter ( 2008 USA )

  1. Schysst! Satt med sonen bredvid mig i soffan när jag klickade in på din blogg och han bara skreeeeeek och nu kan han inte sova. Han är otröstlig.

    Överdrev lite nu, men han tyckte det var skitäckligt och undrade om jag var riktigt medveten om vilka sajter jag var på.

    Han är 11.
    Lillgammal. 😉

    • Aj då :(, det kanske inte riktigt var bästa bilden för barn, ber om ursäkt… Ska tänka på vilka bilder jag lägger upp på bloggen då den faktiskt inte är barnförbjuden. Riktigt dumt av mig.
      Filmitch känner sig skamsen o ber än en gång om ursäkt. hoppas du vågar dig tillbaka med eller utan barn.

  2. Du behövde inte byta för min skull, ju 😉

    Men det är klart att jag vågar mig tillbaka. Sonen däremot har regreggerat från Clash of the titans-perioden till Bananer i pyjamas thanks to you 😉

    • I och för sig är bananer i pyjamas att föredra framför Clash of…. men skämt o sido jag fick en tankeställare. Man bör tänka sig för vad man lägger upp och även skriver i den virtuella världen inte bara rusa på.

Lämna en kommentar