Skräckfilmsvecka:Pig hunt (2008 USA)

Även i år blir det en rysare med en gris i huvudrollen. Kombinationen; Hippies, hillbillys, jägare och en jättegris var helt enkelt för lockande för att kunna ignoreras. Sorgligt nog var inte slutprodukten lika upphetsande som den lät.

Några kompisar drar till skogs för att jaga. Sällskapets ledare,John har planer på att döda det djur som tog hans farbror av daga. Det går nämligen ett rykte att en gigantisk gris hjärjar i skogarna. Väl framme i vildmarken stöter man på ett gäng hillbillys samt en koloni av kvinnliga hippies . Allt urartar naturligtvis och snart jagar alla varandra och man har ihjäl folk till höger och vänster med hjärtans lust. Någon jättegris har inte synts till än i filmen men den dyker upp till slut, i filmens final.

Synd att behöva avsluta skräckfilmsveckan med en riktig stinkare. Dåliga skådisar, usel dialog och ett trist skogsdrama gör ingen glad. Det största problemet med Pig hunt förutom att den är urbota trist är att man misslyckats totalt med filmens karaktärer.  Vännerna i jaktsällskapet verkar överhuvdtaget inte tycka om varandra så varför de ska tillbringa en helg i skogen tillsammans övergår mitt förstånd. Huvudpersonen och hans flickvän verkar inte heller vara speciellt kära i varandra och trots att hon inte gillar vare sig hans vänner eller jakt ska hon till varje pris hänga med på trippen. En anledning till detta kan vara att manusförfattarna ville stoppa in en sexscen i filmen, en sexscen som startar med att John hetsar upp flickvännen med jakthistorier. Här borde jag stängt av men ihärdig som jag är fortsatte jag att titta och det blev inte bättre.

Tack och lov har Fiffi lite bättre filmer på sin blogg. Glöm bort Pig hunt och titta in där istället. Jag får hoppas att jag hittar lite bättre filmer till nästa års skräckfilmsvecka för någon större höjning av min puls har inte skett den här veckan. Jag passar på att tacka alla läsare för denna och vecka och ett speciellt tack till Fiffi för ett gott samarbete.

Regi: James Isaac

Betyg: 1/10

2 tankar på “Skräckfilmsvecka:Pig hunt (2008 USA)

  1. Om du börjar leta nu kanske du har lyckats skrapa ihop sju hyfsade skräckisar om ett år 😉 Tack själva för ett kul samarbete!

Lämna en kommentar