A life in music

Fripp började med inlägg om sina favoritband och låtar genom livet. Snart hängde Fiffi på med ett riktig mastodontinlägg. Jag har svårt att motstå listor och bloggutmaningar, riktigt riktigt svårt, men här kände jag stopp och belägg, det var en alldeles för stor uppgift! Men senaste veckorna har jag gått och funderat: Vilka låtar? Vilka grupper? Hur skulle jag lägga upp inlägget om jag skulle göra det? För att få lugn och ro i mitt sinne så kommer här nu Filmitch: A life in music.

Svårigheten är hur jag ska gå tillväga och jag har valt följande. Jag listar inte varje år och artisterna/låten behöver inte vara färsk för just det året. Det jag går efter är när jag fastnade för låten eller artisten. Därför kan det trängas många olika artister under en del år och vara ganska tunnsått under andra perioder. Det blir inlägg över min musiksmak och minnesvärda låtar under åren som gått. Att minnet är kort gör att de kan bli ett o annat som blir fel men det får ni ta. Jag har även valt att dela upp A life in music på flera inlägg för att göra det hela mer lättsmält. Jag gör ett försök att länka till spoityfy men jag är inte speciellt tekniskt bevandrad i detta område så hör av er om det inte fungerar. I morgon kommer 60 och 70 talet.

3 tankar på “A life in music

  1. Härligt Filmitch. Det kliar i fingrarna på mig för att få läsa dina inlägg. Tänk va kul att vi alla tre valt olika sätt att behandla A life in music! Spectaculaire!

    Jag ser fram emot din resa. Och tack för länkningen…

  2. Kul att du också hänger på den här mastodontgrejen! Eller….ja…..mastodont blir det ju bara på grund av mängden år. Är man 17 när man gör listan går det ju ganska fort 😉

Lämna en kommentar