Movie 43 (2013 USA)

Movie-43Movie 43 är en episodfilm som startar med en skådis som försöker pitcha en massa olika idéer till en filmproducent. Det lyckas inte speciellt bra då den ena historien är värre än den andra. Alla idéerna som skådisen pitchar har de nedre regionerna som sin gemensamma nämnare. Bajs, menstruation, iögonfallande pungkulor m.m.

Det var ett bra tag sedan jag hörde talas om en så pass utskälld film. På IMBD rasade man och betygen i kvällspressen var inte förtroendeingivande. Klart man då blir lite nyfiken när bloggkollegan Fiffi drämmer till med en femma.

Movie 43 är i sina stunder en osmaklig film, en del av berättelserna verkar bara ha gjorts för att man ska chocka/äckla sin publik. Men och det är ett stort MEN, en del episoder är fruktansvärt roliga och jag fann mig skrocka till och le åtminstone ett par gånger under filmen. Jag vill nog gå så långt och menar att åtminstone två av berättelserna hör till det roligaste jag sett på mycket länge och en handfull av kortfilmerna var riktigt fyndiga. Det som verkligen sätter griller i mitt huvud är hur man lyckats få med så många kända skådisar i filmen med tanke på dess innehåll. Hugh Jackman, Halle Berry och Richard Gere bara för att nämna några få.

Då det är en episodfilm blir det svårt att sätta ett rättvist betyg. Bra episoder blandas med ren skit (bokstavligt talat) men det är fler underhållande än trista episoder så jag slår till med en sjua. Det är kanske onödigt att påpeka att Movie 43 INTE är en dejt film, absolut inte under några omständigheter. Tro mig och lyd mitt råd.

Regi:Brett Ratner m.fl

Betyg: 7/10

4 tankar på “Movie 43 (2013 USA)

  1. Haha, ojoj, en 7:a är banne mig inte illa!!! 😀

    Håller med om att filmen är fyndig, vilket inte är det vanligaste adjektivet i komedisammanhang. Och ju fler gånger jag ser filmen ju fyndigare blir det. Däremot kan jag inte riktigt släppa att den irländska dvärgen är Gerard Butler, jag var heeeeelt säker på att det var Joe Pesci. Med den rösten!

    • Det var så många kända ansikten att jag till slut tappade kollen på alla bekantingar. Känner att den här är nog värd en omtitt bara av den anledningen att uppfatta alla detaljer.

Lämna en kommentar