På spåret

Vill bara passa på att gratulera paret Apelgren/Benno till segern i årets På spåret. Det var väl värda vinsten efter fjolårets lite nesliga förlust. Matchen var jämn och spännande med en som vanligt rolig blandning av frågor. Förra året hade de superhjältar i finalen i år var den Ian Fleming, lite extra roligt då jag får briljera i tv-soffan. Jag gillade även paret Haag som skötte sig bra och gav ett positivt intryck. Ser redan fram emot nästa säsong.

12 tankar på “På spåret

  1. Det var ju en jättekul final i år, precis som förra året. Riktigt värdiga vinnare! Båda lagen var sjukt duktiga och det här var första gången den här säsongen jag och sambon fick stryk av ett lag, dock bara med två poäng 😉

    • Oj ni måste vara redigt duktiga. jag är helt lost så fort de börjar visa upp frukter, olika mönster och mat.

  2. Shit Fiffi – jag är nöjd om jag svarar rätt på i alla fall EN fråga per program haha. Sjukt svårt.

    Känner mig jävligt gammal – men älskar På Spåret.

    På tal om bra frågesportsprogram. Kommer ni ihåg Popcorn på SVT? Filmfrågesportsprogram som jag aldrig missade. Varför kan de inte väcka liv i det igen, så vi slipper alla dessa musik och dansprogram. Mer frågesport åt folket!

    • Popcorn minns jag men jag tyckte det oftast var lite för lätt. Röda tråden med Pekka Heino var ett program jag gillade

      • Instämmer, nivån var för låg för att filmbloggsnördarna skulle vara utmanade men anpassades programmet till den målgruppen skulle det nog bli för internt.

  3. Fiffi: Imponerande!

    Filmitch: Det enda jag såg förra året var just finalen! Fast det som jag minns mest var Peter Apelgrens pinsamma blackout ifrån hans egen hemstad Göteborg. Jag tog den frågan på 10 eller 12 poäng och har inte ens bott där! En sånn urgöteborgare ska naturligtvis inte choka på det sättet!

  4. @Joel:
    Det roliga var ju att Marcus Birro inte heller tog Göteborg förra året och det är ju även hans födelsestad 🙂

    @Plox:
    Popcorn var ett SKITKUL program! Och med fru Peter Apelgren som programledare dessutom.

  5. Fiffi: Fast jag vill minnas att Birro tog göteborg på 10 eller 8 poängsnivå men jag kanske har fel? Är inte lika inbiten på spårare som ni verkar vara hahah

    • Du kan ha rätt, jag hade bara för mig att båda lagen tog Göteborg på låga poäng men nu när du säger det så låg ju Birro/Koljonen under inför sista resan och sen kom dom ikapp. Satan, det var en spännande final, den med 😀

Lämna en kommentar