The Black Demon ( 2023 USA)

Fattigmans versionen av Matthew McConaughey, Josh Lucas, spelar här oljeriggs inspektören Paul. Han ska inspektera en rigg i Bajaområdet och förenar nytta med nöje då han tar med sin familj på en minisemester. När man anländer till riggen är den folktom så när som på två i personalen som hävdar att en jättehaj som går under namnet The Black demon stryker runt i vattnet . Anledningen till detta är att en Aztekisk gud  väckt upp en demon i form av en haj för att straffa människorna då det förorenat miljön..

Jag lovar att jag skulle kunna hålla andan längre tid än vad hajen är med i bild under speltiden. Tiden i denna filmen läggs istället ned på att Paul springer runt med stirrande blick och ondgör sig över att hans barn får ta del av mexikansk vidskepelse. Att en haj av oklar storlek, de brukar ändra storlek i filmer av detta slag, stryker kring riggen samt att det ondsinta oljebolaget har planterat en tidsinställd bomb verkar bekymra pappan mindre.

Makalöst trist film men ett plus var riggen, en lite annorlunda miljö som kändes aningens fräsch i sammanhanget. Fast jag anar att det finns bättre rullar som utspelar sig på oljeriggar, jag anar också att detta inte är den sista sunkiga hajfilmen jag ser i år. Jag kommer aldrig att lära mig då hoppet och inte förnuftet styr mitt tittande när det rör genren farliga djur i vattnet.

Regi: Adrian Grünberg

Betyg: 2/10

2 tankar på “The Black Demon ( 2023 USA)

Lämna en kommentar