Swamp shark (2011 USA)

Då var det dags för en ny tur till skräckfilmsträsket. Jag vet att filmen med stor sannolikhet kommer att suga innan jag ens börjat titta och visst besannas mina farhågor ganska omgående men ändå fortsätter jag att titta. Min fru kommer in i vardagsrummet tittar några minuter och ställer sedan den högst relevanta frågan:Varför?

Jag har verkligen inget bra svar att ge. Det är bara att acceptera jag dras till dåliga filmer likt en fluga till skit.

I Swamp shark är den lokale sheriffen filmens skurk. För att dryga ut sin lön smugglar han sällsynta djur. Sheriffen har troligen drabbats av hybris när det rör sig om smuggling då filmen startar med att han med hjälp av en tankbil (!) fraktar en för vetenskapen okänd hajart. Naturligtvis så välter tankbilen och hajen rymmer. ”Äventyret” kan starta. Här har manusförfattaren tänkt till lite i.o.m att han valt att göra hajarten okänd så fisken utan problem kan få simma runt och glufsa i sig folk i sötvatten.

Man har faktiskt gjort ett halvhjärtat försök att utmejsla några av filmens karaktärer. Viljan att försöka gör en åtminstone hyfsad film finns men produktionsteamet och skådespelarna saknar färdigheten att realisera sina ambitioner. Swamp shark är mot alla odds helt ok (vill inte använda ordert bra i dessa sammanhang) första halvan men någonstans i mitten havererar filmen totalt och resten är en ren plåga att se. Då jag har fobi för vatten och vad som döljer sig under ytan blir det trots allt lite ruggigt av och till, det måste jag erkänna, men på det stora hela är Swamp shark en usel film. Swamp shark lär inte vara den sista usla skräckfilm jag ser, det är jag plågsamt medveten om. Fiffi har frestat mig med Sand sharks så jag vet att jag inom en inte alltför avlägsen framtid återligen ligger i soffan med trötta ögon och hör min fru fråga varför? Och än en gång har jag inget vettigt svar att ge.

Regi: Griff Furst

Betyg: 2/10

2 tankar på “Swamp shark (2011 USA)

    • Jag börjar misstänka att så är fallet 😦 Kom på mig själv senast idag att snegla lite förväntansfullt på Raggargänget som ligger i DVD-hyllan.

Lämna en kommentar