Rebel Moon: Part Two – The Scargiver

Jag blev en smula positivt överraskad av den första delen av Zack Snyders rymdopera som kom i vintras men fortsättningen infriade mina värsta förväntningar.

Förra filmen slutade med att Kora återvänder till sin by med de krigare hon samlat ihop. Nu kan de bara vänta och förbereda sitt försvar innan Amiral Noble och hans trupper anländer. Då filmen är lite över två timmar bjuds vi först på skördande i slowmotion och illa skriven dialog som förhoppningsvis ska fördjupa de plastiga karaktärerna (det gör den inte om nu någon undrar). När det är en timme kvar av filmen blir det pang-pang och explosioner för hela slanten i……ja ni gissade rätt slowmotion.

Det är snyggt gjort men jag får mest en känsla av att jag kollar in ett dataspel och trots all action är min vilopuls oförändrad. Jag kan helt enkelt inte bli engagerad och i slutändan blir det ganska så trist trots exploderande rymdskepp och fighter i slowmotion med lasersablar. Sammanfattningsvis vill jag nog påstå att filmen är trist och jag bryr mig inte ett dyft om hur det går..

Filmen är för lång samt gjord av en regissör som skulle byta bransch och göra reklamfilmer då skulle han komma till sin rätt.

Regi Zack Snyder

Betyg: 3/10

2 tankar på “Rebel Moon: Part Two – The Scargiver

Lämna en kommentar