Jeff who lives at home (2011 USA)

Den här lilla filmen är en bagatell men en ganska trevlig och söt sådan. Jeff bor som titeln antyder hemma hos sin mamma och fördriver dagarna med att göra i stort sett ingenting. När han en dag beger sig ut i ett ärende till sin mamma blir han indragen i sin brors spionage på sin fru. Brodern som är Jeffs totala motsats är övertygad om att frun är otrogen och vill ha hjälp med att bevisa detta.

Egentligen händer det inte så mycket och filmen är vare sig medryckande eller speciellt rolig. Berättelsen puttrar på i lagom fart och som jag tidigare skrev; Det är kort och gott en småtrevlig bagatell. Filmens styrka är Jason Segel och Ed Helms som spelar de två bröderna. De har hittat sina roller perfekt och jag finner att min tillfälliga bekantskap med Jeff som är en sympatisk slacker är väl värd  att kasta bort 90 minuter på. Även Susan Sarandon är med på ett hörn som brödernas mamma vilket inte är helt fel även hennes roll i filmen känns lite krystad.

Jeff who lives at home är en film man med gott samvete kan strunta i men samtidigt gör det inget om man råkar se den. Helt oförarglig historia som jag trroligtvis har glömt bort om ett par månader men jag hade lagomt småtrevligt under tiden filmen rullade.

Regi: Jay Duplass, Mark Duplass

Betyg: 6/10

Lämna en kommentar