Aerobicide (Killer workout) (1987 USA)

aerobicide-1987-movie-1Än en gång fick min fru ställa frågan: Varför? Och än en gång fick jag skamset svara: Vet inte……

Jag tror det var två frågor som fick mig på fall när jag än en gång snubblade till och föll ned i filmvärdens gödselhög.

1. Inte kunde det vara så att regissören David A. Prior (som för övrigt har regisserat 32 filmer b.la Mutant spieces, Mankiller och Night claws) egentligen ville ta chansen att spana in massa ”snygga” tjejer i ”sexiga” träningskläder (kommer till kläderna senare) på betald arbetstid?

2. Inte kunde väl filmen vara dålig som den verkade? Det är ofta denna frågeställning som får mig på fall när det rör filmer av detta slag.

Tyvärr var svaren: Klart som korvspad samt Nej den var värre än vad jag kunde föreställa mig.

aero2

Ett av många aerobicspass vi tittare får ta del av under filmens alltför långa speltid på ca 80 minuter.

Rhonda driver gymmet Rhondas workout (redan här ringer det varningsklockor). Gymmet är fullproppat med kvinnor i tjugoårsåldern som utövar något som ska föreställa aerobics men övningarna påminner mer diverse fantasifulla samlagspositioner som ger kameran  en ursäkt att filma putande rövar och juckande underkroppar samt en och annan väl tilltagen bröstklyfta. Jag förundrats över de kläder som kvinnorna bär när de utövar aerobics (åtminstone i den här filmen) med en sträng som skär in i baken. Varför har de så opraktiska kläder när de tränar? Men det kanske bara är i filmens värld dessa kläder används? Själv har jag inte en susning då dans, skutt och hopp till rytmik inte riktigt är min stil. Hur som helst så börjar någon mörda folk. Mördaren dödar sina offer med en mycket stor säkerhetsnål. Varför just en säkerhetsnål är än en av många frågor som lämnas obesvarade när eftertexterna rullar.

Filmen växlar mellan mord, aerobicspass och troligen den sämsta samling skådisar som beträtt en filmstudio.  Aerobicide lyckas med konstsycket att gå från så-dåligt-att det -är-roligt till så-dåligt-att det-bara-är-dåligt. Filmen är bedövande tråkig så tråkig att jag var tvungen att dela upp tittningen i tre omgångar men jag fick åtminstone svar på de frågor jag ställde mig själv innan jag såg filmen å andra sidan väckte filmen desto fler frågor som jag inte ids att behandla här och nu.

Regi:  David A. Prior

Betyg: 1/10

10 tankar på “Aerobicide (Killer workout) (1987 USA)

  1. När jag var på gymmet förra veckan fick jag uppleva den här filmen live tror jag (dock utan mord) En tjej hade glömt sina träningskläder och tog sig i sakta mak och med yvig kroppshållning igenom gymmets samtliga maskiner iförd linne, svart stringtrosa modell en storlek för liten och ljusgrå nylonstrumpbyxor. Jag kunde inte bestämma mig för om jag tyckte hon var galen eller modig. Många av snubbarna såg sig nog som denna films regissör 😉

  2. Ooohhh, det här var ju bara föööör underbart! Till frågan ”Varför?” skulle jag vilja tillägga ”Var?”, dvs var i hela friden hittar man en sådan här rulle?!

  3. Nu måste du väl fått svar på fråga nummer 2, ”Inte kunde väl filmen vara så dålig som den verkade?”, en gång för alla? Och jag instämmer förundrande i frågan: var hittar man (du) sånt här? Så många frågor!

Lämna en kommentar