Preservation (2014 USA)

preservation-posterParet Wit och Sean bestämmer sig för att ta en skogstur med sig på naturutflykten har de tagit med sig Seans något instabile bror. När sällskapet vaknar efter första natten ute i det vilda upptäcker man att någon under mörkrets timmar plundrat lägret på det mesta av utrustningen. Nu står man mitt i skogen utan karta, kompass, mat eller vatten. Under vägen tillbaka eller den väg man åtminstone tror är den rätta, märker man att någon/något förföljer dem. Då det är en vildmarksfilm blir det naturligtvis en jakt på liv och död. Vad annars?

Inga större fel på Preservation men den känns inte speciellt originell och ska jag vara ärlig är filmen en karbonkopia på den brittiska Eden Lake. Det blir ungefär som jag tänkt mig och speciellt spännande är det inte heller. När man förstår vilka förföljarna är blir jag lite irriterad då åtminstone den inte allt för stabile brodern som på köpet är krigsveteran borde klarat av förföljarna på egen hand. Om man däremot kanske inte sett alltför många skräckisar som utspelar sig i den hiskliga naturen kan nog filmen duga. Marcus fann filmen vara helt ok.

Regi: Christopher Denham

Betyg: 4/10

6 tankar på “Preservation (2014 USA)

  1. Ahhh. Ny header! Najs. Max! I like it. Vänta nu, den byts lite då och då…?

    Lik Eden Lake säger du? Jaha, då behöver man inte se denna då. Spoilerage much? 😉

    • Har haft denna nya ”flexibla” header ett tag.
      Spoiler och spoiler tio minuter in i filmen ligger konceptet ganska klart för den vane tittaren speciellt om man sett Eden lake…….

      • Aight. Men den kan väl inte vara lika ruskig som Eden Lake? För den var en av de obehagligaste filmerna jag sett. Speciellt sista scenen. Men så är jag inte lika hård som vissa av er andra filmbloggare heller…

  2. Har sett Preservation också. Blev irriterad när förföljarna uppenbarade sig, var inte lysande tyvärr nej. Trevligt med en stark kvinna i teamet dock. Inte sett Eden Lake däremot, får ta en titt på den.

Lämna en kommentar